Loading...

20 YIL İÇİNDE TEKNOLOJİ NE YÖNDE GELİŞECEK?

Üniversite 4. sınıftayım ve yaklaşık 8-9 senedir teknolojik gelişmeleri takip ediyorum. Hobi olarak ciddi anlamda severek takip ettiğim ...

Üniversite 4. sınıftayım ve yaklaşık 8-9 senedir teknolojik gelişmeleri takip ediyorum. Hobi olarak ciddi anlamda severek takip ettiğim için teknoloji haberleri, bilim-teknik yayınları okumayı çok seviyorum. Son 2 senedir gözlemlerimi derleyip bir yazı yazmaya karar verdim.

Teknoloji bloglarını, girişimlerini ve girişimlere verilen destekleri uzun zamandır takip ediyorum. Aslında bunları takip etmek teknolojinin ne yöne doğru ilerlediğini tespit etme açısından oldukça önemli. Çünkü destek alan girişimlerin 5-10 yıllık süre periyodunda önümüze çıkmaması, hayatımızın bir parçası olmaması zor diye düşünüyorum. Elbette başarısız girişimler olacaktır. Asla mutlak doğruya ulaşılamaz, ama başarıda etken son kullanıcıya en çok kimin ve ne maliyette ulaştığıdır. Bu konuda rekabete ayak uyduramayan girişimler ayakta duramayıp başarısız olduklarında; hiç hatırlamayacağımız birer deneme olarak kalacaktır. 

Burada benim kişisel olarak dikkat ettiğim büyük firmaların desteği ve kullanılabilirlik boyutlarıdır. Büyük firmaların destekleri diğer büyük firmaların tekele bırakmamak istemesinden dolayı daha çetin rekabet çatışmalarına sebep olabiliyor. Ancak büyük firmaların desteği veya satın almalarıyla girişimlere kattıkları piyasa değeri ve tanınırlığı önemli boyutlarda artıyor. 

Kullanılabilirliğe gelince, girişimlerin en önemli kısmı son kullanıcı için yararı, eksikleri ve eksiklerini ne kadar zamanda tamamladığıdır. Kullanıcı memnun etmek zordur ve her isteğe karşılık vermek imkansızdır. Bu nedenle spesifik birşey yaparak istek değil hayatın bir parçası olan yada ihtiyaca cevap veren ürünler olarak 2 farklı gruba ayırabiliriz.

Gelecek 20 Yılın Teknolojik Seyri

Uzun zamandır takip ettiğim haberlerde en çok desteklenen girişimlerin 'Akıllı Ev Sistemleri' olduğunu düşünüyorum. (Geçen seneye oranla bu öngörüye vardığımı belirtmek isterim.) Son kullanıcıya en yakın zamanda ulaşacak girişimin; bu 10 sene içinde, birçok evde maliyeti oldukça düşük şekilde kullanılmaya başlanacak. 

Konuyla alakalı en önemli girişimi GOOGLE'ın satın aldığı girişim NEST diye düşünüyorum. Hatta uzun zamandır aklımda olan ve yapmak için altyapısını oluşturmaya çalıştığım termostatı sesle kontrol etme projesini hayata geçirdiklerini okuyunca oldukça üzülmüştüm. 

Önümüzdeki 10 yıllık zamanda son kullanıcıya ulaşmak isteyen elektronikçilerin en önemli çalışma alanı şüphesiz akıllı ev sistemleri. Evde 'keşke şimdi kalkıp ışığı kapatmasam buradan halletsem de kapansa' dediğimiz gibi aklımıza gelen bütün çözümler bu sistem kapsamına alınabilir. Bu sistemi farklı şekillerde değerlendirerek farklı çözümler bulabiliriz. En çok kullanılan sistem tabii ki akıllı telefonlarla kumanda etmek ama sistemin sesle kontrole doğru ilerleyişi de yadsınamaz bir gerçek ve ihtiyaç. İhtiyaç olmasının temel sebebi her aletin 1 kumandasını ortak bir telefonda toplamak oldukça mantıklı. Ancak bu telefonu birde evdeki bireylerin hepsinin nasıl kullanacağını da düşünmek lazım. Benim çözümüm sesle kontrol ve zaten geliştiriciler de bu yönde çalışmalarını sürdürüyor.   Meslektaşım veya aynı bölümde okuyan ve nereye yöneleceği konusunda karar verememiş arkadaşlarıma bu konuda çalışmalarını öneririm. 

Büyük firmaların üzerinde çalıştığı diğer konular Elektrikli arabalar(dolayısıyla hızlı şarj istasyonları ve batarya sistemleri), sürücüsüz araçlar ve yapay zeka.

Elektrikli arabalarla ilgilenmek isteyen arkadaşlar Tesla Motor'un Linkedin sayfasını ve internet sitelerini sürekli ziyaret etmelerini tavsiye ederim. Çünkü elektrikli araba üzerine en üst düzey ve sürekli geliştirerek çalışan firmanın Tesla Motor olduğunu düşünüyorum. Geliştirdikleri tüm teknolojileri paylaşıyorlar. Ayrıca geliştirdikleri tüm ürünlerin istatistik bilgilerini de yayınlıyorlar. Yaptıkları Supercharger'lar da şarj istasyonları konusunda öncü olacak cinsten ve elektrikli arabayı yaygınlaştıracak niteliklerin başında geliyor.

Fotoğraf Tesla Supercharger'ın 2016 yılında Avrupa'da hangi noktalarda olacağını gösteriyor.



Sürücüsüz araçlar ve yapay zeka konuları ise oldukça farklı ve karmaşık konular olduğundan sadece bunların kullanabileceği ve entegre edilebilecek sistemler üzerinde çalışmak en mantıklısı diye düşünüyorum. 

Takip ettiklerimden öngörülerimi paylaştım. Çığır açan buluş aslında artık çok zor, buluşlar daha çok hayatı kolaylaştırma üzerine oluyor. Hayatı kolaylaştıracak fikri olan herkes hemen üzerine gitmeli ve eğer bu yapılmayan birşeyse kesinlikle gerçekleştirmeli. 

Önümüzdeki süreçte ne gibi teknolojik gelişmeler göreceğiz? Öngörülerimizin çok dışında gelişimler görmek açıkçası beni daha çok heyecanlandırır. Ya sizi?


Oğuzhan Avcıoğlu


Teknolojik Gelişmeler 8201476707310976735

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

İLETİŞİM

Popular Posts

Random Posts