Loading...

BAŞLANGIÇ

Uzun zamandır blog yazma düşüncemi işlerimin ve okulumun yoğunluğundan ileri bir tarihe atmaktan bu zamana kadar ertelediğimi fark ettim. ...

Uzun zamandır blog yazma düşüncemi işlerimin ve okulumun yoğunluğundan ileri bir tarihe atmaktan bu zamana kadar ertelediğimi fark ettim. Baktım ki yoğunluk iş hayatına atıldıktan sonra asla azalmıyormuş bende elimden geldiğince uygun zamanı yaratıp buradan yazılarımı paylaşmaya çalışacağım. Öncelikle kendimden ve oldukça taze olan tecrübelerimden (şimdiye kadar çok azda olsa) kesitler anlatarak ilk yazı tadında bir yazı olsun istedim.

Celal Bayar Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği 4. sınıftayım. Aynı zamanda enerji, çelik, plastik ve inşaat sektörlerinde bulunan bir şirkette enerji ve çelik fabrikalarında Ar-Ge' de mühendislik yapmaya çalışıyorum. Yapmaya çalışıyorum derken de yaptığım işi küçümsemek için değil, daha mezun olmadığımdan ve ne olursa olsun yarı zamanlı bir mühendis olduğumdan böyle bir tabiri kullanmanın daha uygun olduğunu düşündüm.

Okul için bir paragraf açmak gerekirse; sadece teorik bilgileri alabildiğimiz bir sisteme sahip olduğumuzdan, pratiğini yapmak için farklı arayışlara girmek, mühendislik yapmak isteyen biri için oldukça önemli. Manisa çevresinde teorik bilgileri uygulamalı olarak yapabileceğimiz; bu konuda ücretsiz olarak destek alabileceğimiz Elginkan Vakfı'nı sonuna kadar değerlendirme fırsatı buldum. Elektrik Kumanda Otomasyonu, PLC ve PIC programlama kursları bitirdiğim en dişe dokunur kurslardan bazıları. Sadece kursla olmayacağını merakında bunu desteklemesi gerektiğine değinmeme gerek olmadığını düşünüyorum. Bazen ilgili olmanın dezavantajları da var tabi. (Bu yazıyı yazdığım anda 2 farklı arkadaşım arayıp ya şu çizimin şurasını yapamadım, program yazarken şurasıyla ilgili bir fikrin varmı?) gibi sorulara maruz kalmak en büyük dezavantajları olsa gerek. :) Okuldaki teoriyi pratiğe dönüştürmek bir hayli zor ve zaman alıcıdır. Hele ki 20'li yaşlarda buna zaman harcayan kişi sayısı oldukça az. Ama hiç bir fikrinin olmamasındansa biraz internetten araştırma yaparak bile birşeyler öğrenmek oldukça mümkün. Yeter ki bir hedefin ve azmin olsun. Aslında son sınıf öğrencisiyim ve bunlar iddialı cümleler olsa da eğer bu yazıyı daha alt sınıflarda bulunan arkadaşlarım okursa buralardan birşeyler çıkarıp kendilerinin farkına varabilirler.

İşimden bahsedecek olursam yer yer ERP çalışmaları yer yer solar enerjiyle çalışan yaratıcı fikirler üretme, gerçeğe dönüştürme ve pazarlama kısımlarında bulunduğum aslında stajyer ve part-time çalışan bir mühendisin yapacağı işlerin çoğunu yaptığım ve her sabah evden 6.30'da çıkmama rağmen hiç 'of bugünde iş var' demediğim bir yerde/pozisyonda çalışıyorum. Yani oldukça memnunum.

İlgi alanlarım ve az çok bildiğim şeyler: Arduino, PIC programlama, Solar Enerji Sistemleri, Haberleşme ve aslında bilgi sayılmaz ama iyi bir teknolojik gelişim takipçisiyimdir. Bloğumun içeriğini de tahmin edebileceğiniz üzere bu konulardan oluşturmayı planladım...

Şimdilik işe başlama zamanı. Daha sonra ilk teknik incelememi/yazımı Arduino hakkında yazacağım.


Oğuzhan Avcıoğlu

Teknolojik Gelişmeler 3695381792596689844

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

İLETİŞİM

Popular Posts

Random Posts